Top-of-mind . . bli den person man väljer
Vi möter ofta personer som är frustrerade över att `mindre kvalificerade´ kollegor får jobben, uppdragen eller avancerar inom företaget. Man undrar vad dessa personer har som hela tiden ger en så bra utdelning. För oss är svaret enkelt, ett starkt personligt varumärke och ett attraktivt professionella rykte. Man har blivit top-of-mind, den person man först kommer att tänka på - den person man väljer.
Ditt rykte går alltid före dig och det uppstår alltid i betraktarens- dina medarbetares, din chefs eller i dina kunders ögon. De flesta beslut som t.ex. anställningsbeslut eller att få ett visst uppdrag, fattas när du inte är närvarande. Det är då ditt professionella rykte och personliga varumärke måste `stå upp för dig´ och vara verksamt. Det är avgörande att du har analyserat hur du upplevs innan du kan bearbeta och utveckla ditt varumärke.
Din titel har ingen betydelse - dina erfarenheter och ditt varumärke har det! Framgångsrika människor fokuserar på det man är bra på. Du måste därför kunna identifiera dina styrkor och lyfta fram det som är unikt och bygga vidare på dessa styrkor. Målet är att bli top-of-mind, en person som är känd för sin smala men ingående expertis kombinerat med ett stort engagemang och ambition att leverera med mästarklass.
Du kan läsa mer i vår e.bok "Du - ett varumärke" som du kostnadsfritt kan beställa från [email protected] eller [email protected]
per