Tankar om sambandet Ålder- Hälsa -Drömmar

Har åldern någon betydelse för hälsan?Jag tror inte det jag tror bara åldern har betydelse när den sätts i relation till något annat
Har hälsan någon betydelse för åldern? Ja stor betydelse, för har du hälsa har du energi och kapacitet att leva livet fullt ut och ha drömmar.
Har drömmar någon betydelse för åldern? Ja utan drömmar blir du gammal i förtid och utan drömmar låter du åldern bli en begränsning eftersom åldern ändå styr hur du mår.
Kontentan blir:
Ha du drömmar tar du ansvaret över din hälsa så att åldern inte blir en begränsning utan en tillgång. 

Kommentarer
Postat av: Mattias

Har precis fyllt 36 år och är starkare än jag någonsin varit, det känns riktigt bra. Många av mina vänner har bra jobb och ett starkt (eller i alla fall definierat) personligt varumärke i sin erfarenhet - något som jag fortfarande bygger på.



Men genom att jag tränat på SATS i 1,5år efter att jag kände ett stort behov av förändring så har jag fått just det - förändring.



Kaizen - ständig utveckling. Vikter och nu även yoga har stärkt mig enormt, ihop med Robin Sharmas böcker om munken som sålde sin Ferrari. Mitt liv är fortfarande fult av drömmar och genom att hålla kroppen i trim så ska jag bli minst lika aktiv och framgångsrik som min far var när han gick bort 83 år gammal.



Så - jag håller med om det ni skriver. Ska fortsätta att titta igenom eran blog och hemsida. Fick en kick av diskussionen på LinkedIn, känner att jag vill utveckla mig själv ännu mer - och därmed mitt varumärke.

2009-05-03 @ 06:23:50
URL: http://2tusen9.blogspot.com/
Postat av: karin sandin

De här funderingarna skrev jag när jag ifjol 41 år gammal eller ung åkte på en vandringsledarutbildning till Alperna och fick kommenteren av busschauffören:Är du säker på att du ska med på den här utbildningen,för det är ingen så gammal som du som någonsin har gått den.Ja då började funderingarna på vad som avgör att man tar tag i sina drömmar eller inte.

2009-05-04 @ 21:18:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0