Enkelt helt enkelt, men inte alltid lätt.

Titta på Richard S:t Johns underbara 3-minutersföreläsning om vad som skapar framgång. Att utveckla sitt personliga varumärke och stärka sitt professionella rykte handlar inte om att bli någon annan än dig sjäv bara att göra jobbet bättre.

Mycket nöje.


Lyskraft!!!

 Fick ett mail från en nöjd deltagare på en av våra workshops där det stod " Tack för härlig föreläsning som gav mycket inspiration. Jag har jobbat en hel del med mitt varumärke och har under alla föreläsningar om Varumärket saknat Känslan. Ni lyfte fram betydelsen av känslan och det gillade jag"

Min fundering blir då direkt att det är ju precis det som Varumärket och det professsionella ryktet handlar om.Ditt personliga varumärket är inte yta och något på klistrat,nej det är så mycket känsla,så mycket du. När du bygger ditt varumärke tar du fram dina styrkor och förstärker dem. När du sen hittar det du känner passion för och dessutom är riktigt bra på, får du din lyskraft som blir ditt professionella rykte som står upp för dig i alla lägen. Lyskraften kommer innifrån, och det är när du komunicerar med den som du berör andra människor och blir ett starkt personligt varumärke.

Personal Branding


Kolla in en som kan prata Personal Branding. De första minuterna är guld.



Tankar om sambandet Ålder- Hälsa -Drömmar

Har åldern någon betydelse för hälsan?Jag tror inte det jag tror bara åldern har betydelse när den sätts i relation till något annat
Har hälsan någon betydelse för åldern? Ja stor betydelse, för har du hälsa har du energi och kapacitet att leva livet fullt ut och ha drömmar.
Har drömmar någon betydelse för åldern? Ja utan drömmar blir du gammal i förtid och utan drömmar låter du åldern bli en begränsning eftersom åldern ändå styr hur du mår.
Kontentan blir:
Ha du drömmar tar du ansvaret över din hälsa så att åldern inte blir en begränsning utan en tillgång. 

Vi utmanar reklambranschen

Vi ser hur företag spenderar stora pengar på att bygga sitt varumärke och sin image. Men vi ser också hur förfärande snabbt detta kan raseras om inte medarbetarnas personliga varumärken lever upp till det. På det sätt som man som kund uppfattar medarbetaren, så uppfattar man företaget. När vi därför utvecklar medarbetarnas varumärken så stärks företagets kultur och potential och då ökar företagets värde markant.  Detta betyder mer än vanlig marknadsföring och annonsering.


Därför blir personal branding ett av de absolut hetaste områdena i Sverige idag. De reklambyråer som tar ett helhetsgrepp över både företagens och medarbetarnas varumärken kommer att bli sopa mattan med konkurrenterna. Du som antar utmaningen - hör gärna av dig till oss!


Bli din egen headhunter

Sveriges första ständigt uppdaterade bok om det effektivaste sättet att söka jobben du verkligen vill ha, finns nu i en helt nyredigerad upplaga. Boken presenterar en lika enkel som genial metod som tar det bästa från headhunterns sätt att arbeta. Vi arbetar med tre huvudpunkter:


• Ditt personliga varumärke och professionella rykte som omgivningen upplever det. Här finns alla  

  nyckelfaktorer som avgör en rekrytering.


• Arbetsgivarens behov och den dolda agenda som avgör.


• Hur du kommunicera ditt personliga varumärke på att effektivt sätt i en ny och effektiv ansökan  

   mot det arbetsgivaren söker.


Metoden har resulterat i en överväldigande mängd anställningasintervjuer och jobberbjudanden. För fyra sökande ledde den senaste månaden 14 ansökningar till 15 (!) anställningsintervjuer och samtliga fick kanonjobb. Tidningen Affärsvärlden kallar metoden vi har utvecklat för Sveriges kanske främsta och mest pragmatiska när det gäller att få jobbet du vill ha. Jobbsökningssiten alltforjobbet.se skriver: "En ny e-bok i ämnet - Bli din egen headhunter - finns hos cfpu.se och vi har tjuvläst den. Den är  oerhört värdefull och vi lovar många aha-upplevelser och ett nytt sätt att se det på när du läser boken." 


Boken finns i pdf-format och uppdateras ständigt med de senaste tipsen, idéerna

Pris: 250 kr inkl uppdateringar så ofta du vill. Du beställer den enklast via [email protected] eller [email protected]


RSS 2.0