Arbetsgivaren vill ha ditt varumärke vid en rekrytering

Arbetsgivaren söker med ljus och lykta efter kombinationen mellan dina främsta erfarenheter, din ambition och ditt engagemang vid en rekrytering. Detta är ditt personliga varumärke och professionella rykte. Här har vi skapat nya metoder med 15 års erfarenhet och en stor portion nytänkande.


När du marknadsför dig mot ett nytt jobb krävs det därför en helt ny typ av ansökning och resultatet av detta nytänkande har varit överväldigande. Förra månaden arbetade vi med 8 personer som tillsammans skickade 17 ansökningar (nya typen) och man kom på 18 (!) intervjuer. 7 av de 8 har fått kanonjobb och den 8e väntar på besked.


Våra metoder har uppmärksammats mycket i svensk och norsk press och nu har vi också börjat att få erkännande utanför Skandinavien. USA:s främste headhunter Nick Corcodillos skrev i ett mail till oss när han sett dokumentet: "I like your idea of doing the job in the resume - you have put the working resume idea to good use! My compliments!"

  

Du kan nu beställa vår nya e.bok: Bli din egen headhunter som beskriver detta nya tänkande. Inklusive kommande uppdateringar kostar den 250:- beställ från [email protected] eller [email protected]


Kommentarer
Postat av: pappa B

Smart jobbat!

Att inte synas är att inte finnas, en ålderstigen devis som är lika hållbar idag som den tid då vår herre tultade omkring i kortbyxor. Även som privatperson tycker jag att det är viktigt med ett eget varumärke, en osyligt intatuerad logo i huvudet, som påverkar folk omkring dig, hos folk som du vill ha omkring dig och de du förväntas få omkring dig.

Jag tror att jag lyckats ganska bra och dessutom så stämmer min slogan till 100%. Jag är -Sveriges gladaste man- Det är bara att kika in på min blogg så får man det befäst.

Kul att ni finns, jag kommer att spionera på er lite då och då i framtiden, det lovar jag

pappa B

Sveriges gladaste man

http://www.ojohan.blogspot.com

2009-05-04 @ 09:37:27
URL: http://www.ojohan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0