En rebell i rekryteringssammanhang.


Häromdagen satt jag i ett möte med ett 10-tal konsulter som arbetar med att hjälpa människor till nya jobb. En sak som slog mig var den uppgivenhet som fanns i rummet när man sa att detta kan ju bara göras på ett och samma sätt.


En journalist har kallat mig för något av en rebell i rekryteringssammanhang och det är något jag är stolt över. Jag är dessutom kaxig nog att påstå att vi har de i särklass effektivaste metoderna för att du ska få exakt det jobb du vill ha. Genom att bli din egen headhunter matchar du hela ditt avgörande varumärke distinkt mot arbetsgivarens behov. Och det handlar om att agera på helt nya sätt för att sticka ut och här har vi just nu en hundraprocentig träffsäkerhet - alla som använder metoderna tar sig på intervjuer och 95% får jobbet de vill ha. Men detta kräver ett nytänkande och då får vi inte som konsulter fastna i myterna om den effektiva rekryteringen.

Det handlar om ditt personliga varumärke och ditt professionella rykte. Det är din riktiga hårdvaluta idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0