Europas sämsta kundservice - leverera med mästarklass

Enligt en stor EU-undersökning har Sverige Europas i särklass sämsta kundservice. Vi tappar kunder i en takt som inget annat land - vi har "en kundservice i hjälpklass"! Min första tanke blir - vilka enorma möjligheter detta innebär.


Företag spenderar stora pengar på att bygga sitt varumärke och sin image. Men detta kan raseras på ett ögonblick om inte medarbetarnas personliga varumärken kan leva upp till det. Du får max två canser! När man utvecklar medarbetarnas varumärken så stärks därför företagets kultur och potential och företagets värde ökar markant.  Detta betyder mycket mer än vanlig marknadsföring och annonsering. Den reklambyrå som först inser detta kommer att bli en vinnare.


För att lyckas med en optimal kundservice krävs engagemang och en ambition att vi levererar med mästarklass. Vi begär det av andra - av kirurgen som opererar och av narkossköterskan som söver oss. Och vi begär det av piloten på SAS, av kocken på krogen och av vår chef.  Men... ställer vi samma krav på oss själva i vår egen yrkesutövning?  Kan du föreställa dig vad det  skulle innebära för ditt personlig varumärke, ditt arbete och din lönsamhet om du fortsättningsvis skulle ha ambitionen att alltid leverera mästarklass!!

Per


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0