Hard Rock Café Stockholm - service i mästarklass

Enligt en EU-undersökning som publicerade I Computer Sweden har Sverige Europas sämsta kundservice. Detta gäller definitivt inte Hard Rock Café i Stockholm som vi besökte under två dagar i samband med ett seminarium vi hade i Stockholm om personliga varumärken.


Nivån på den service vi fick, från det vi kom till vi lämnade lokalen var i mästarklass. Och det handlar om personalens personliga varumärken, deras ambition och engagemang. På det sätt som vi uppfattade medarbetarna vid vårt besök, så uppfattar vi företaget. Hard Rock Café har säkert spenderat stora pengar på att bygga sitt varumärke och sin image.

Men detta skulle kunna ha raserats snabbt om inte medarbetarnas personliga varumärken kan leva upp till det. Detta ökar naturligtvis företagets värde markant och betyder mycket mer än vanlig marknadsföring och annonsering. Hard Rock Café har förstått och omsatt det i praktisk handling och vi kommer att komma tillbaka gång efter gång.  


Per


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0